Jak zresetować terminal płatniczy - podpowiadamy

Blog featured image

Jak zresetować terminal? Sprawdź, jakie to proste!

Terminal płatniczy jest prosty w obsłudze oraz gwarantuje przyjemny i bezpieczny sposób przyjmowania płatności elektronicznych. Jednak jak w przypadku każdego urządzenia – podczas jego pracy mogą wystąpić problemy techniczne. Należą one do rzadkości, a większość z nich możemy rozwiązać samodzielnie. W tym artykule wyjaśnimy jak zresetować terminal płatniczy.

Kiedy i dlaczego powinniśmy resetować terminal płatniczy

Zanim powiemy, jak zresetować terminal, omówimy, kiedy jest to wskazane i kiedy powinniśmy to zrobić w celu ponownego przywrócenia działania urządzeniu.

Najczęstsze awarie, w których potrzebny jest reset terminala to:

  • Zawieszenie – podobnie jak komputery i telefony, terminale płatnicze to urządzenia elektroniczne, które mogą się zawiesić. Wtedy konieczny jest restart czytnika kart płatniczych lub odłączenie i ponowne podłączenie go do prądu.
  • Brak Internetu lub zasięgu GPRS – terminal w czasie rzeczywistym przesyła do banku informacje o transakcjach, dlatego też musi być cały czas połączony z siecią. Gdy zasięg zostanie przerwany, urządzenie nie przyjmie płatności elektronicznej. Najlepiej wtedy sprawdzić połączenie kabli, a jeśli wszystko jest w porządku, konieczny będzie reset terminala.
  • Awarie bankowe i aktualizacje systemów bankowych – transakcja płatnicza nie zakończy się powodzeniem, jeśli w danym banku nastąpi awaria czy aktualizacja systemu. W tym przypadku należy poczekać, aż proces się zakończy. Potem może być konieczny reset terminala.

Zanim zresetujesz terminal płatniczy

Reset terminala płatniczego powinien być wykonany, gdy jesteśmy pewni, że pozytywnie wpłynie to na jego pracę. Działanie jest zbędne, jeśli mamy do czynienia z globalnymi awariami systemów organizacji płatniczych – takie sytuacje zdarzają się rzadko i musimy wtedy poczekać na rozwiązanie problemu u jego źródła. Poinformuje nas o tym nasz agent rozliczeniowy.

Wiedza jak zresetować terminal nie jest też potrzebna, jeśli urządzenie nie drukuje potwierdzenia. Zamiast tego, może to wynikać z błędów popełnionych podczas wymiany rolki papieru. Wtedy trzeba sprawdzić, czy papier jest dobrze włożony, czy rozmiar rolki jest odpowiedni lub czy klapka komory urządzenia została prawidłowo dociśnięta.

Jak zresetować terminal płatniczy – krok po kroku

Jak zresetować terminal przy problemach z łącznością? To bardzo prosta czynność. Pamiętaj jednak, że proces resetowania może różnić się w zależności od marki i modelu urządzenia.

W przypadku terminali stacjonarnych postępuj zgodnie z instrukcją:

  1. Wciśnij i przytrzymaj jednocześnie przez kilka sekund żółty przycisk oraz przycisk z kropką.
  2. To wszystko, właśnie nastąpił reset terminala.
  3. Teraz możesz ponownie przyjmować transakcje bezgotówkowe.

A jak zresetować terminal mobilny? To działanie jest inne niż w przypadku tradycyjnych urządzeń.

  1. Wciśnij żółty przycisk i przycisk z kropką.
  2. Ta kombinacja klawiszy sprawi, że urządzenie wyłączy się.
  3. Aby uruchomić je ponownie, trzeba przycisnąć zielony przycisk ENTER.
  4. Nastąpi automatyczna kontrola ustawień.
  5. Na końcu na wyświetlaczu pojawi się ekran główny.
  6. Urządzenie jest gotowe na ponowne przetwarzanie płatności kartą.

O czym warto pamiętać i na co uważać

Już wiesz, jak zresetować terminal płatniczy. Może się natomiast zdarzyć, że to nie pomoże i nadal będą pojawiać się błędy – wtedy koniecznie skontaktuj się z Centrum Obsługi Akceptanta.

Kontakt do Centrum Obsługi Akceptanta eService: 22 533 22 22. Telefon czynny całą dobę 365 dni w roku.