Wpływ PSD2 i SCA na działalność klientów korzystających z usług eService

Jaki wpływ ma PSD2 i SCA na działalność klientów korzystających z usług eService?

 

Kwestie bezpieczeństwa klientów są w eService absolutnym priorytetem. Dlatego jesteśmy pierwszym polskim agentem rozliczeniowym, który był w pełni przygotowany do sprawnego wdrożenia wszystkich wymagań stawianych przez SCA dla transakcji terminalowych. Jako odpowiedzialny partner biznesowy zadbaliśmy też o opracowanie rozwiązań i procedur, dzięki którym nasi Klienci mogli bez przeszkód korzystać z usług akceptacji płatności bezgotówkowych na nowych zasadach, angażując się w ich wdrożenie w minimalnym – niezbędnym ze względów technicznych stopniu. Najczęściej były one ograniczone do konieczności zapoznania się z informacjami na temat zmian i poinstruowania pracowników zajmujących się obsługą transakcji.

Zakres zmian, jakie w związku z PSD2 dotyczą Państwa firmy, jest zależny od zakresu usług, z których Państwo korzystają.

  • Duże firmy i przedsiębiorstwa korzystające z rozwiązań zintegrowanych z systemami kasowymi.

Zakres niezbędnych zmian został ustalony w ramach indywidualnej współpracy i wsparcia technicznego. Informacje o zachodzących zamianach zostały przekazane podczas spotkań indywidualnych oraz cyklu seminariów poświęconych wdrażaniu PSD2. Prosimy o kontakt w tej sprawie z opiekunami i naszymi regionalnymi przedstawicielami handlowymi.

  • Klienci korzystający z usług akceptacji płatności bezgotówkowych za pomocą terminali płatniczych eService.

Niezbędne zmiany techniczne zapewniające dostosowanie terminali do nowych zasad zostały w całości zrealizowane przez specjalistów eService i w dniu wejścia w życie nowych przepisów były gotowe do pracy. Wspomniane zmiany polegały na aktualizacji oprogramowania terminali, która była prowadzona bez konieczności działania z strony Akceptanta. Zalecamy natomiast zapoznanie się z przygotowanymi informacjami i przeszkolenie osób obsługujących terminale, ponieważ niektóre wymagania dotyczące autoryzacji transakcji kartowych zmieniają się w sposób zauważalny dla Państwa klientów i mogą oni zwracać się z pytaniami w tej sprawie.

Dla wygody naszych Klientów przygotowaliśmy „ściągawkę” dla kasjerów, którą można wydrukować i umieścić przy terminalach. Jest ona dostępna tutaj: www.eservice.pl/PSD2/materialy-do-pobrania. Do wyboru przygotowaliśmy kilka wersji językowych, dla naszych Klientów z różnych krajów. Pliki zostały przygotowane zarówno druku we włanym zakresie, jak i w profesjonalnej drukarni.

  • Akceptanci korzystający z bramki płatniczej eCommerce.

Zgodnie z obowiązkami nakładanymi przez PSD2, mechanizmy SCA obowiązują również Akceptantów płatności elektronicznych on-line. Od 1 stycznia 2021 r. prowadzone przez nich transakcje muszą spełniać warunki pozwalające autoryzowanie transakcji zgodnie z protokołem EMV 3-D Secure 2.1 i 2.2. (3DS2).

Podobnie jak w przypadku terminali płatniczych, wszystkie niezbędne zmiany zapewniające zgodność z wymaganym przez PSD2 standardem 3-D Secure a ponadto także certyfikatem PCI DSS, są wdrażane przez eService i nie wymagają działań ze strony korzystających z nich użytkowników bramki płatniczej eService.

  • Akceptanci płatności e-commerce korzystający z integracji rozwiązań płatniczych dostarczanych przez eService i EVO.

Wchodzący w życie 1 stycznia 2021 r. obowiązek zapewnienia zgodności prowadzonych transakcji płatniczych ze standardem 3DS2 powoduje konieczność dokonania szeregu zmian w systemach współpracujących z platformami płatniczymi eService i EVO. Ich zakres i charakter jest uzależniony m.in. od rodzaju prowadzonych transakcji oraz sposobu integracji. Aby w możliwie najlepszym stopniu wesprzeć Państwa w przeprowadzeniu niezbędnych działań przygotowaliśmy zestaw informacji, które znajdują się w sekcji - Co stanie się 1 stycznia 2021 r i jak się do tego przygotować?

Poznaj eService

koronawirus

Koronawirus - zalecenia

produkty-i-uslugi

Oferta

strefa-klienta

Strefa klienta