Zagadnienia finansowe transakcji płatniczych od eService
W celu weryfikacji czy transakcja doszła do skutku należy wybrać funkcję "analiza" w funkcjach terminala płatniczego.
Analizę można wykonać do momentu zrobienia "zamknięcia dnia" na terminalu.
Jeśli na analizie nie ma danej transakcji to oznacza, że nie doszła do skutku.
Na wydruku analizy typ transakcji zostanie oznaczony jak poniżej:
00 - sprzedaż
99 - unieważnienie
20 - zwrot
09 - cashback
55 - preautoryzacja Verifone
21 – dopełnienie preautoryzacji Verifone
02 - preautoryzacja Ingenico
05 - dopełnienie preautoryzacji Ingenico
70 - saldo karty podarunkowej
71 - aktywacja karty podarunkowej
72 - doładowanie karty podarunkowej
Jak rozczytać wydruk?
000055 416879******5973 00 2108 113709 [Transakcja sprzedaży]
000056 416879******5973 99 2108 113709 [Unieważnienie transakcji sprzedaży]
Jak sprawdzić rodzaj terminala?
Nazwa rodzaju i modelu terminala najczęściej znajdują się w górnej części obudowy urządzenia, nad bądź pod wyświetlaczem.
Jak wydrukować analizę na terminalu Verifone?
- Menu - pierwszy klawisz z lewej strony
- Pozycja "Płatność"
- Pierwszy klawisz z lewej strony, aby zejść niżej w menu
- Pozycja „Funkcje administracyjne”
- Hasło: 123456, zatwierdź zielonym przyciskiem
- Pozycja "Analiza", następnie „Tak”, Wydruk – pełny.
Jak wydrukować analizę na terminalu/PIN Padzie Ingenico?
- Żółty klawisz
- Hasło: 123456, zatwierdź zielonym przyciskiem
- Strzałka w dół
- Pozycja "Analiza", zielony klawisz
Jak wydrukować analizę na terminalu PAX?
D220 bądź A50
- Symbol zielonego kółka
- Funkcja "Raport transakcji"
A920
- Ikona poziomych kresek w lewym górnym rogu wyświetlacza
- Pozycja "Analiza"
Jak wydrukować analizę na Pin Padach zintegrowanych z kasą?
W przypadku PIN Padów zintegrowanych z kasą wygenerowanie odpowiednika analizy odbywa się z poziomu kasy.
Na każdej fakturze, w dolnej części dokumentu jest wskazany sposób zapłaty oraz termin zapłaty:
- Sposób zapłaty: Zapłacono
Faktura opłacona w ramach dofinansowania z Fundacji Polska Bezgotówkowa
Należności zostały uregulowane. Faktury nie trzeba opłacać.
- Sposób zapłaty: Kompensata
Należności wynikające z faktury są potrącane z bieżących płatności kartą. Przelew za transakcje zostaje pomniejszony o kwotę należności.
- Sposób zapłaty: W przypadku braku obrotu kartowego, przelew w terminie 14 dni od daty wystawienia faktury
Należności wynikające z faktury są potrącane z bieżących płatności kartą. W przypadku braku transakcji na terminalu należy uregulować należność w terminie 14 dni od daty wystawienia faktury.
- Sposób zapłaty: Przelew
Należności wynikające z faktury należy uregulować przelewem zgodnie z terminem płatności wskazanym na fakturze.
W celu uruchomienia faktury elektronicznej lub uzyskania dostępu do platformy raportowej należy wypełnić formularz https://www.eservice.pl/strefa-klienta/efaktura/
W celu prawidłowego zalogowania się do Portalu proszę pamiętać, aby wprowadzić NIP swojej firmy w formacie europejskim, czyli PLXXXXXXXXXX. Jeżeli pomimo to zalogowanie się nadal nie będzie możliwe proszę skorzystać z opcji: Nie pamiętam hasła / pierwsze logowanie
Poniżej przedstawiono wszystkie warianty, jakie mogą wystąpić w tytule przelewu:
SOA/MID/PRZ/AS/NNNNNNN/MM/RR dd-mm-rr/TKwota CKwota PKwota IPKwota EKwota NKwota IUKwota KKwota kod_Klienta nazwa punktu lub Merchant’ 
- SOA – stały ciąg znaków
- MID – numer rozliczeniowy danego punktu (widoczny w pozycji KOD na fakturze)
- PRZ/AS/NNNNNNN/MM/RR – PPZ - przelew, AS – sprzedaż/CSH - cashback, NNNNNNN/MM/RR - numer przelewu
- dd-mm-rr – data transakcji, jakie składają się na dany przelew
- TKwota – kwota obrotu
- CKwota – kwota wypłaty gotówki cashback
- PKwota – kwota prowizji
- IPKwota - inne opłaty
- EKwota - wartość doładowań prepaid
- NKwota – wartość opłat cyklicznych (opłaty z faktury FV/FV)
- IUKwota – wartość opłat incydentalnych (opłaty z faktury FS/MIN)
- KKwota – suma kompensat i przeksięgowań z innych punktów (zobowiązania(+) , należności(-))
- Kod Klienta – nr MID dla danego punku (widoczny w pozycji KOD na fakturze)
- Sprawdź termin generowania przelewów za transakcje
Przelewy za transakcje są generowane zgodnie z terminem wskazanym w załącznik nr 3 do Umowy o przyjmowanie zapłaty przy użyciu Instrumentów Płatniczych Poziom opłat i warunki płatności.
- Zweryfikuj czy zostało wykonane Zamknięcie Dnia na terminalu
Transakcje są rozliczane zamknięciem dnia na terminalu. Jeśli środki za transakcje nie wpłynęły na rachunek bankowy należy zweryfikować czy w danym dniu zostało wykonane zamkniecie dnia. Zamknięcie Dnia powinno zostać wykonane w danym dniu do godziny 00:00. Jeśli Zamknięcie Dnia nie zostało wykonane transakcje zostaną rozliczone kolejnym zamknięciem dnia, które będzie zawierać zsumowane transakcje z dni, w których zamknięcie nie było wykonywane. Przelew, w takim przypadku jest również generowany zbiorczo za wszystkie transakcje.
- Sprawdź, czy kwota wykonanych transakcji zwrotu nie przekracza kwoty transakcji sprzedaży
Jeśli na terminalu zostały wykonane transakcje zwrotu, należności z tytułu wykonanych transakcji są potrącane z obrotu na terminalu. Przelew za transakcje sprzedaży zostaje pomniejszony o kwotę należności wynikająca z wykonanych transakcji zwrotu.
- Należy pamiętać, że na początku każdego miesiąca są potrącane opłaty cykliczne ( opłata za najem terminala, opłata GPRS itp.)
Księgowanie środków na koncie okaziciela karty jest uzależnione od banku wystawcy karty. W celu otrzymania dodatkowych informacji posiadacz karty powinien kontaktować się bezpośrednio ze swoim bankiem.
Podczas autoryzacji transakcji środki mogą zostać zablokowane na rachunku posiadacza karty. Jeśli transakcja została odrzucona lub unieważniona środki zostają odblokowywane w terminie uzależnionym od banku Wystawce karty. Jeśli Okaziciel karty otrzymał SMS o obciążeniu rachunku powinien kontaktować się bezpośrednio ze swoim bankiem.
Chcesz wiedzieć więcej? Skontaktuj się z naszymi doradcami przez telefon, chat lub formularz. Chętnie odpowiemy na wszystkie Twoje pytania.
