Jak działa terminal płatniczy w telefonie?

Blog featured image

Rozwój technologii pozwolił na automatyzację procesów płatności i stworzenie szeregu udogodnień dla usługodawców oraz konsumentów. Innowacyjne rozwiązania wpływają na optymalizację kosztów prowadzenia działalności oraz budowanie atrakcyjnego wizerunku marki. Dzięki płatnościom bezgotówkowym można ułatwić klientom dokonywanie transakcji za pośrednictwem telefonu czy tabletu. Co więcej, do obsługi płatności wystarczy jedynie urządzenie mobilne, które po zainstalowaniu odpowiedniej aplikacji pełni funkcję terminala.

Czym jest technologia SoftPOS i jak działa terminal płatniczy w telefonie?

Technologia SoftPOS została stworzona w celu umożliwienia klientom płatności bezgotówkowych na urządzeniu mobilnym. Z perspektywy konsumenta terminal w urządzeniu mobilnym działa niemal tak samo, jak tradycyjny. Natomiast dla sprzedawcy jest on o wiele wygodniejszy, gdyż może obsługiwać transakcje, mając pod ręką jedynie smartfon lub tablet. Technologia SoftPOS spełnia wszystkie wymogi bezpieczeństwa, dlatego transakcje powyżej 100 zł wymagają uwierzytelnienia, czyli zatwierdzenia kodem PIN.

Terminal płatniczy w telefonie to po prostu aplikacja, którą sprzedawca instaluje na swoim smartfonie po podpisaniu umowy z operatorem płatności eService. Przyjęcie płatności trwa bardzo krótko i jest w pełni bezpieczne dla klienta i usługodawcy. Wystarczy wpisać na ekranie urządzenia mobilnego kwotę transakcji, poprosić klienta o zbliżenia karty płatniczej (smartfona lub zegarka z technologią NFC) i poczekać kilka chwil aż klient otrzyma potwierdzenie transakcji. Dodatkowo, w przypadku iPhone’a (Tap to Pay na iPhonie) terminale mają funkcję obracanego ekranu, dzięki czemu zarówno sprzedawca, jak i konsument widzi kwotę do zapłaty. Wszystko odbywa się na przejrzystych zasadach bezpieczeństwa płatności.

kobieta telefonem i karta platnicza w reku

Jakie są wymagania techniczne, aby terminal płatniczy działał w telefonie?

Wszystkie informacje dotyczące wymagań technicznych dla terminali w telefonie znaleźć można na stronie eService. Usługa dostępna jest dla użytkowników smartfonów z systemem iOS i Android. Warto jednak zwrócić uwagę na aktualizację systemu. Jeśli w smartfonie zainstalowana jest starsza wersja niż iOS 17 lub Android 8.1, wówczas mobilny terminal nie będzie działał. Zbliżeniowe transakcje bezgotówkowe odbywają się za pośrednictwem technologii NFC, która umożliwia dokonywanie, jak i przyjmowanie płatności. Jeśli zatem telefon nie ma tej funkcji, wówczas nie może obsługiwać terminala.

 

Jakie metody płatności obsługuje terminal płatniczy w telefonie?

Mobilny terminal płatniczy akceptuje karty Visa, MasterCard oraz Google Pay, Apple Pay i BLIK zbliżeniowy. W najbliższym czasie ma zostać wdrożony również BLIK kodowy.

 

mezczyzna akceptujacy platnosc na telefonie

Jakie są zalety korzystanie z terminala w telefonie?

Płatności bezgotówkowe są niezwykle cenione przez klientów stawiających na szybkość i wygodę realizowanych transakcji. Terminal płatniczy oferowany/obsługiwany przez eService można dostosować do własnych potrzeb i samodzielnie nim zarządzać. Największą zaletą naszego rozwiązania jest dostępność. Terminala w telefonie możesz używać, kiedy chcesz, w dowolnym miejscu i czasie. System działa na urządzeniach mobilnych z iOS i Android. Terminal płatniczy to nie tylko sposób na przetwarzanie płatności, ale również monitorowanie wszystkich operacji. Masz pełny wgląd do historii transakcji, co znacząco ułatwia zarządzanie budżetem.
Jeśli chcesz aktywować terminal aplikacyjny eService, zapraszamy do wypełnienia krótkiego formularza zgłoszeniowego dostępnego na naszej stronie. Przedstawimy Ci wszystkie szczegóły usługi, z uwzględnieniem realnych korzyści dla Twojego biznesu. Jeśli zdecydujesz się na podpisanie umowy, zapewnimy kompleksową obsługę płatności dokonywanych przez klientów Twojej firmy. Sama obsługa aplikacji terminala płatniczego jest bardzo prosta. Musisz jedynie zalogować się i zaakceptować regulamin. To wszystko. Od tej pory Twój telefon to terminal aplikacyjny. 

Jakie są zalety korzystania z terminala w telefonie w porównaniu do tradycyjnych terminali?

Największe atuty mobilnego terminala płatności to:

  • dostępność,
  • 12-miesięczny darmowy okres użytkowania dzięki programowi Polska Bezgotówkowa,
  • różnorodne formy potwierdzenia transakcji (e-mail, sms, kod QR),
  • kompatybilność z zewnętrzną drukarką (USB lub Bluetooth),
  • niskie koszty użytkowania,
  • obsługa transakcji zbliżeniowych,
  • możliwość płatności w ramach Google Pay i Apple Pay,
  • podgląd historii transakcji,
  • możliwość integracji z aplikacjami partnerów zewnętrznych,
  • najwyższy poziom bezpieczeństwa.

Standardowy terminal płatniczy oferuje:

  • bezpieczeństwo transakcji,
  • 12-miesięczny darmowy okres korzystania w ramach programu Polska Bezgotówkowa,
  • obsługę płatności mobilnych i kart płatniczych Visa, MasterCard, Diners, JCB, UPI,
  • możliwość wyboru wersji stacjonarnej lub przenośnej.

Zalety terminala SmartPOS:

  • najwyższy stopień bezpieczeństwa,
  • przez 12-miesięcy brak kosztów za użytkowanie,
  • obsługa płatności mobilnych, BLIK i kartami Visa, MasterCard, Diners, JCB, UPI,
  • wytrzymała bateria (ok. 200 transakcji),
  • łączność WiFi, GSM,
  • bezprzewodowy,
  • dotykowy ekran.

kobiety z telefonem i karta w reku

Jakie są koszty związane z korzystaniem z aplikacji typu SoftPos?

Przedsiębiorcy, którzy nie korzystali do tej pory z terminala, mogą dołączyć do programu Polska Bezgotówkowa. Oferuje on dostępność mobilnych transakcji bez dodatkowych kosztów przez 12 miesięcy. W przypadku zakupów za pośrednictwem karty VISA albo MasterCard nie jest pobierana żadna prowizja. Po upłynięciu darmowego abonamentu programu Polska Bezgotówkowa terminal płatniczy w telefonie kosztuje jedynie 4,99 zł/miesiąc. Aplikacja jest regularnie aktualizowana, dzięki czemu działa sprawnie na smartfonach iOS bądź Android.
 
Terminal płatniczy w telefonie to nowoczesne i bezpieczne rozwiązanie dla właścicieli sklepów stacjonarnych, salonów fryzjerskich, firm transportowych, organizatorów eventów, serwisantów i wielu innych branż. Jest to świetne narzędzie do budowania wizerunku marki otwartej na nowoczesne i wydajne technologie. Wśród innych zalet terminala płatności w telefonie warto wskazać: ekologiczność i łatwość obsługi.