Konsorcjum eService, PKO Bank Polski oraz TECS obsłuży płatności dla systemu poboru opłat viaTOLL

Blog featured image

Liderzy polskiego rynku bankowości oraz płatności elektronicznych – PKO Bank Polski oraz eService wraz z firmą TECS telecommunication & e-commerce solution GmbH – specjalistą w dziedzinie rozwiązań omnichannel i usług cyfrowych, rozpoczęły świadczenie kompleksowej obsługi rozwiązań płatniczych dla systemu poboru opłat drogowych viaTOLL. Połączenie potencjałów, technologii oraz doświadczenia firm tworzących konsorcjum umożliwiło dostosowanie i obsługę rozwiązania, które jako jedyne na rynku gwarantuje pełną współpracę z systemem viaTOLL, zarządzanym przez Główny Inspektorat Transportu Drogowego – operatora Krajowego Systemu Poboru Opłat.

Rozpoczęcie świadczenia obsługi płatności elektronicznych na rzecz zarządzanego przez GITD systemu viaTOLL jest efektem rozstrzygnięcia przetargu nieograniczonego ogłoszonego przez operatora systemu – Główny Inspektorat Transportu Drogowego. Jednym z głównych wymagań stawianych jego uczestnikom było zachowanie ciągłości świadczenia obsługi i autoryzacji finansowych transakcji bezgotówkowych realizowanych przez użytkowników systemu oraz zapewnienie bezpieczeństwa transakcji. Zasady i formy wnoszenia opłat przez użytkowników pozostały niezmienione.

Konsorcjum utworzone przez PKO Bank Polski, eService i TECS zgłosiło do przetargu ofertę dotyczącą rozwiązania, umożliwiającego integrację własnych systemów autoryzacyjnych z infrastrukturą systemu poboru opłat drogowych viaTOLL. Umożliwiło to bezpieczne i płynne rozpoczęcie  obsługi płatności elektronicznych, prowadzonych za pomocą terminali płatniczych, aplikacji mobilnej oraz bramki internetowej. Konsorcjum przejęło też odpowiedzialność za obsługę szeregu innych, specjalistycznych operacji elektronicznych – np. transakcji Top-Up (doładowań cyklicznych konta użytkownika na żądanie). Mimo wysokiego stopnia skomplikowania, wszystkie prace związane ze zmianą dostawcy usług płatniczych odbyły się zgodnie z wymaganiami GITD – w sposób niezauważalny dla użytkowników systemu viaTOLL – bez utrudnień i przerw w działaniu systemów.

W najbliższym czasie, eService będący największym polskim agentem rozliczeniowym, dostarczy również terminale płatnicze służące do zasilania kont użytkowników viaTOLL. Zastąpią one dotychczas używane urządzenia, działające w Miejscach Obsługi Klientów, w tym na wybranych stacjach paliw.

W ramach konsorcjum PKO Bank Polski uczestniczy w rozliczaniu płatności dokonywanych przy użyciu instrumentów płatniczych m.in. poprzez przekazywanie na rachunek Głównego Inspektoratu Transportu Drogowego należności uiszczonych przez użytkowników za pośrednictwem terminali płatniczych.

Obsługa płatności na rzecz operatora Krajowego Systemu Poboru Opłat jest kolejnym przykładem możliwości zastosowania nowoczesnych usług płatniczych w rozwiązaniach dla sektora publicznego – instytucji i urzędów państwowych. eService ma w tym zakresie spore doświadczenie – jest m.in. dostawcą terminali płatniczych dla patroli drogowych Policji, placówek Poczty Polskiej, a także licznych szpitali, urzędów i jednostek samorządu terytorialnego.

Przetarg na wykonawcę usług obsługi płatności bezgotówkowych, ich autoryzacji oraz rozliczania transakcji przy użyciu kart płatniczych i kart flotowych, w elektronicznym systemie poboru opłat, został ogłoszony w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej, 23 grudnia 2019 r.

* * *

Informacje dodatkowe

Centrum Elektronicznych Usług Płatniczych eService Sp. z o.o. jest liderem polskiego rynku akceptacji kart płatniczych oraz rozliczania transakcji elektronicznych. Firma jest aktywnym członkiem Programu Wsparcia Obrotu Bezgotówkowego – Polska Bezgotówkowa i najchętniej wybieranym dostawcą oferowanych za jego pośrednictwem usług płatniczych. Od 20 lat umożliwia dokonywanie transakcji kartowych i elektronicznych - w sklepach oraz tysiącach mobilnych i stacjonarnych punktów usługowych. Jako jedyna firma w branży, nieprzerwanie od 2009 gwarantuje bezpieczeństwo oraz najwyższą jakość świadczonych usług, która co roku jest kontrolowana i potwierdzana wydawanym przez TUV Certyfikatem ISO 9001. Wyróżnikiem firmy jest także największa w Polsce - własna sieć serwisowa oraz działające 24 godziny na dobę Centrum Obsługi Akceptanta, wspierające klientów z Polski i zagranicy. eService wspiera popularyzację płatności bezgotówkowych w małych i średnich przedsiębiorstwach oraz w jednostkach samorządu terytorialnego i instytucjach publicznych. Aby ułatwić im otrzymanie bezpłatnych terminali w programie Polska Bezgotówkowa, firma uruchomiła portal www.bezgotowki.pl.

Centrum Elektronicznych Usług Płatniczych eService Sp. z o.o., jest częścią notowanej na NASDAQ grupy EVO Payments International (66 proc.) oraz PKO Banku Polskiego (34 proc).

EVO Payments, Inc. (NASDAQ: EVOP) jest wiodącym dostawcą technologii płatniczych i usług dostępnych w ponad 150 walutach, na ponad 50 rynkach świata. EVO oferuje szereg innowacyjnych, niezawodnych i bezpiecznych rozwiązań płatniczych dla przedsiębiorców, od małych i średnich przedsiębiorstw po międzynarodowe firmy i organizacje. Jako w pełni zintegrowany agent rozliczeniowy i procesor płatności, EVO zapewnia konkurencyjne rozwiązania, które promują rozwój biznesu, zwiększają lojalność klientów oraz zwiększają bezpieczeństwo przetwarzanych danych.

PKO Bank Polski PKO Bank Polski jest niekwestionowanym liderem polskiego sektora bankowego. W 2019 r. jego skonsolidowany zysk netto wyniósł 4,03 mld zł a wartość aktywów sięgnęła 348 mld zł. Bank jest podstawowym dostawcą usług finansowych dla wszystkich segmentów klientów, osiągając najwyższe udziały w rynku oszczędności (18,4 proc.), kredytów (17,6 proc.), w rynku leasingowym (11,2 proc.) oraz w rynku funduszy inwestycyjnych osób fizycznych (22,2 proc.). Posiadając ponad 9,2 mln kart płatniczych, bank jest największym wydawcą kart debetowych i kredytowych w Polsce. Dzięki rozwojowi narzędzi cyfrowych, w tym aplikacji IKO, która na koniec 2019 r. miała 4,2 mln aktywnych aplikacji, PKO Bank Polski jest najbardziej mobilnym bankiem w Polsce. Silną pozycję Banku wzmacniają spółki Grupy Kapitałowej. Dom Maklerski PKO Banku Polskiego jest liderem pod względem liczby i wartości transakcji IPO i SPO na rynku kapitałowym. PKO Bank Polski jest także liderem technologicznym polskiego sektora bankowego, a kolejne innowacyjne projekty pomagają mu dodatkowo umacniać tę pozycję. Bank skutecznie realizuje strategię opartą ma cyfryzacji. Jest liderem w udostępnianiu usług cyfrowej administracji. Klienci za pośrednictwem bankowości elektronicznej PKO Banku Polskiego mają dostęp do usług administracji takich jak np. składanie wniosków o świadczenie z Programu 500+, Dobry Start, PUE ZUS, dzieki usłudze eTożsamości mogą też tworzyć Profil Zaufany.

TECS Payment Solution jest dostawcą rozwiązań w zakresie płatności omnichannel i usług cyfrowych, które obejmują świadczenie usług płatniczych w POS, e-commerce, aplikacje mobilne, płatności natychmiastowe, online KYC/KYB (z zastosowaniem procesów weryfikacji klienta), portfel cyfrowy, zarządzanie kontem użytkownika, rozliczanie i uzgadnianie. TECS przetwarza transakcje z czterech kontynentów (Europa, Australia, Azja i Ameryka Północna) w certyfikowanych centrach przetwarzania danych na poziomie PCI 1.