WARSZAWA – 13 września 2025 r.
- W godzinach południowych (ok.12:34), w sobotę 13 września br., doszło do poważnych utrudnień w działaniu usług umożliwiających przyjmowanie płatności kartami płatniczymi na terminalach POS.
- Natychmiast po wykryciu nieprawidłowości, służby techniczne eService przystąpiły do intensywnych prac mających na celu przywrócenie pełnej sprawności systemów rozliczeniowych w sieci eService.
- W chwili obecnej wszystkie usługi eService działają już bez zakłóceń.
Efektem trudności był brak możliwości realizacji transakcji kartami na części terminali płatniczych w sklepach, na terenie wielu miejscowości w całej Polsce. Służby techniczne eService niezwłocznie przystąpiły do przywracania pełnej sprawności sieci terminali. Funkcjonalność urządzeń zaczęto przywracać etapami i do godziny 13:35 usunięto w całości problemy w ich funkcjonowaniu.
W chwili obecnej wszystkie terminale płatnicze i inne usługi eService funkcjonują poprawnie.
Przyczyna problemów jest aktualnie przedmiotem wnikliwego badania. Operator płatności przeprasza za wszelkie niedogodności oraz utrudnienia wynikłe z awarii.