50 000 terminali eService z możliwością płatności BLIK

eService, lider technologiczny płatności elektronicznych w Polsce i Europie Centralnej, uruchomił akceptację BLIK już w ponad 50 000 urządzeń akceptacji płatności bezgotówkowych.

BLIK  jest nowoczesną metodą płatności, umożliwiającą milionom użytkowników telefonów komórkowych dokonywanie płatności bezgotówkowych w sklepach, wypłacanie telefonem gotówki w bankomatach, dokonywanie płatności w Internecie, jak również wzajemne rozliczenia pomiędzy posiadaczami telefonów (tzw. płatności P2P).

Uruchomienie systemu BLIK na skalę krajową było możliwe właśnie dzięki sieci terminali eService - Spółka jako pierwsza dysponowała niezbędnym zapleczem technologicznym oraz bogatym doświadczeniem w obsłudze płatności mobilnych IKO.

BLIK bez wątpienia jest krokiem milowym w rozwoju płatności mobilnych. Społeczeństwo jest nastawione na rozwój i wręcz domaga się innowacyjnych pomysłów i nietuzinkowych rozwiązań. W życiu młodego pokolenia telefon czy smartfon pełnią bardzo ważną rolę, my zaś poszerzamy funkcjonalność ich urządzeń – telefon zastępuję już nie tylko komputer, ale też portfel. 50 000 terminali pokazuje, iż Spółka doskonale radzi sobie z nowymi projektami i jest otwarta na nowe technologie. Jeszcze kilka miesięcy temu projekty był w fazie zalążkowej. Po czterech miesiącach od uruchomienia usługi połowa terminali eService jest już gotowa na przyjmowanie  płatności BLIK. komentuje Marek Paradowski, Prezes eService.

System płatności mobilnych BLIK są wspierane przez Polski Standard Płatności Sp. z o.o.. Spółka została powołana w celu stworzenia standardu płatności dostępnego dla wszystkich uczestników polskiego rynku bankowego w oparciu o nowy system płatniczy. BLIK został udostępniony w aplikacjach mobilnych sześciu banków założycielskich: Alior Banku, Banku Millennium, Banku Zachodniego WBK, ING Banku Śląskiego, mBanku oraz PKO Banku Polskiego.

Z chwilą rozpoczęcia procesu wdrażania BLIKA na rynek naszym głównym celem stało się udostępnienie tej formy płatności jak największej liczbie klientów w możliwie najkrótszym czasie. Udało się to osiągnąć między innymi dzięki otwartości, zaangażowaniu i doświadczeniu firmy eService. Cały czas wspólnie pracujemy nad tym, żeby BLIK, poprzez sieć terminali eService, docierał do jeszcze szerszego grona użytkowników. – mówi Grzegorz Długosz, Wiceprezes Polskiego Standardu Płatności.

W najbliższych tygodniach możliwość akceptacji BLIK zostanie dodana do pozostałych urządzeń obsługiwanych przez eService.