logo integracje 250x50 (1)

Wdrożenie modułu płatności eService dla systemu Magento 1.4- 1.9

1.    Wstęp

1.1.    Przeznaczenie dokumentu

Niniejszy dokument opisuje czynności niezbędne do uruchomienia płatności eService z wykorzystaniem modułu dla systemu Magento w wersji 1.4 – 1.9.
Przed przystąpieniem do wdrożenia zalecamy zapoznać się z ogólną dokumentacją techniczną integracji systemów płatności eService.

1.2.    Przygotowanie do integracji

Przed rozpoczęciem procesu implementacji modułu w systemie sklepu, należy sprawdzić wersję wykorzystywanego systemu Magento oraz pobrać najnowszą wersję modułu płatności eService dla tejże wersji. Moduły dostępne są na stronie https://eservice.pl. 

2.    Instalacja modułu Magento

2.1.    Zawartość archiwum

W pobranym archiwum ZIP znajdują się dwa katalogi:

  • catalog
  • database
Katalog database zawiera krótki skrypt SQL, który należy wykonać za pomocą klienta bazy danych MySQL przed zainstalowaniem plików źródłowych modułu.


2.2. Przygotowanie bazy danych

Plik eservice.sql należy skopiować na serwer, na którym zainstalowano klienta mysql bazy danych.

W linii poleceń wpisujemy:

mysql –h host –u username –p

gdzie:

host jest numerem IP komputera lub nazwa serwera, na którym zainstalowano serwer bazy danych. username jest nazwą użytkownika bazy danych mającego uprawnienia do tworzenia tabel w bazie danych Magento

 Po podaniu poprawnego hasła należy wpisać:

mysql> use database;

gdzie database jest nazwą bazy danych, z której korzysta sklep Magento.

 Następnie wykonujemy polecenie

mysql> source eservice.sql

Na ekranie powinna pojawić się informacja o poprawnym utworzeniu nowej tabeli. Skrypt można wykonać za pomocą innego klienta bazy danych MySQL (np. phpMyAdmin). W celu wykonania modyfikacji bazy danych za pomocą narzędzia phpMyAdmin, należy zalogować się do serwera bazy danych oraz wybrać właściwą bazę danych, związaną z instalacją systemu Magento.

Następnie w menu wybieramy zakładkę SQL. W polu tekstowym wklejamy kod SQL o zawartości przedstawionej na Listingu 1.

 

Listing 1: Kod SQL dodający tabelę niezbędną do przetwarzania płatności internetowych

Po wykonaniu polecenia w bazie pojawi się pusta tabela o nazwie eservice.

2.3.   Ustalenie początkowego numeru zamówienia eService

Jeżeli merchantID był wykorzystywany do przeprowadzania transakcji w systemie eService, może zajść konieczność ustalenia początkowego numeru zamówienia w sklepie. 
W tym celu należy wykonać polecenie SQL: 

ALTER TABLE `order` AUTO_INCREMENT = 123;

gdzie 123 będzie początkowym numerem zamówienia w tej instalacji sklepu Magento.

Uwaga: Wykonując testy systemu w środowisku testowym płatności może zajść konieczność zmiany początkowego numeru zamówienia. Jest to związane w koniecznym warunkiem unikalności pary MerchantID oraz OrderID dla Akceptanta. (Patrz: ogólna dokumentacja techniczna systemu płatności.)

2.4.    Instalacja plików źródłowych

Pliki źródłowe modułu płatności eService umieszczone są w katalogu catalog. Zawartość tego katalogu należy skopiować do katalogu z plikami źródłowymi sklepu Magento.
Po poprawnym skopiowaniu plików można przystąpić do konfigurowania modułu płatności.

2.5. Konfiguracja modułu płatności

W celu skonfigurowania modułu płatności należy przejść do panelu administracyjnego sklepu. W menu z panelu administracyjnego wybieramy System > Konfiguracja > Sposoby płatności, a następnie moduł o nazwie Eservice. (Rysunek 1).

Na ekranie pokaże się formularz. Znaczenie pól formularza opisano poniżej.

Włączony
Zaznaczenie opcji Yes umożliwi dokonywanie płatności za pomocą tego modułu. Opcja No wyłącza możliwość dokonywania transakcji przez eService.

Tytuł
Nazwa płatności jaka pojawi się dla klienta.

Merchant ID
W polu tym należy wprowadzić identyfikator Akceptanta otrzymany z eService. 

Hasło dla merchanta 
W polu tym należy wprowadzić hasło właściwe dla Akceptanta określonego w polu Merchant ID.

StoreKey
W polu tym należy wprowadzić wartość parametru StoreKey otrzymany od eService.

Połącz z
Moduł płatności umożliwia zarówno łączenie ze środowiskiem testowym płatności jak i z systemem produkcyjnym umożliwiającym dokonywanie realnych płatności. W celach testowych należy wybrać opcję Środowisko testowe. Po przyznaniu własnego, unikalnego numeru MerchantID należy wybrać opcję Środowisko produkcyjne.

StoreType
Wybór typu sprzedawcy, „3d_pay_hosting” jest wartością domyślną zalecaną.

Status nowego zamówienia
Określa, jaki status zamówienia będzie ustawiony po dokonaniu płatności.

Język interfejsu płatności
Określa domyślny język interfejsu płatności eService jaki zostanie zaprezentowany klientowi sklepu.

Automatyczne ustawianie języka
Zaznaczenie opcji Yes, spowoduje próbę ustawienia języka interfejsu płatności takiego samego, jaki został wybrany przez klienta w sklepie Magento. Jeżeli język ten nie jest jednym z umieszczonych w liście Język interfejsu płatności, moduł transakcyjny będzie prezentowany w domyślnym języku interfejsu płatności.
Zaznaczenie opcji No spowoduje, że część transakcyjna interfejsu płatności eService będzie prezentowana w domyślnym języku ustawionym w polu Język interfejsu płatności.

Bezwzględna ścieżka do katalogu z plikiem logów eService
System ma możliwość zapisywania informacji diagnostycznych. W celu ich zapisywania, w polu tekstowym należy podać pełną ścieżkę do pliku, w którym mają być zapisywane logi pracy systemu. Uwaga: system (użyt¬kownik na prawach którego działa serwer Apache) musi mieć uprawnienia do tworzenia i zapisu plików w wybranym katalogu.

3. Przetwarzanie zamówień

Jeżeli płatność za towar sprzedawany w sklepie nastąpi za pomocą modułu płatności eService, w module obsługi zamówień sklepu, na karcie szczegółowego podglądu zamówienia pojawi się informacja pokazana na rysunku (Rysunek 2)

Poszczególne pola w tabeli oznaczają:
ID płatności eService – identyfikator płatności przekazywany do eService
Status płatności – status płatności który został otrzymany z eService (patrz dokumentacja eService)
Poprzedni status płatności – poprzedni status płatności który został otrzymany z eService (patrz dokumentacja eService)
Data utworzenia – data rozpoczęcia transakcji
Data modyfikacji – data modyfikacji danych przedstawionych w tabeli. 

4. Kontakt

W razie jakichkolwiek pytań podczas wdrożenia prosimy o kontakt z Zespołem Wdrożeniowym eService:

tel.: +48 22 533 22 44

email: Wdrozenia_eCommerce@eservice.com.pl

 Problemy powdrożeniowe występujące na środowisku produkcyjnym prosimy zgłaszać na skrzynkę pocztową Wsparcie_eCommerce@eservice.com.pl.