Instrukcja EAA dla transakcji Sprzedaży

Android

Jak włączyć “Tryb Dostępności”?

Opcja 1
Naciśnij przycisk “Tryb Dostępnościimage-png-Sep-23-2025-11-50-45-1636-AM znajdujący się w prawym dolnym rogu ekranu:

 
Opcja 2
Przytrzymaj ekran terminala w dowolnym miejscu przez około 1 sekundę.
 
 
Opcja 3
Włącz “Tryb Dostępności” poprzez wpięcie słuchawek do portu USB-C/Jack.

Po podłączeniu słuchawek terminal przełączy się automatycznie na Tryb Dostępności
 
tryb_dostpnosci_1

Jak rozpoznać, że “Tryb Dostępności” jest włączony?

W przypadku gdy “Tryb Dostępności” jest włączony, przycisk “Trybu dostępności” zmienia kolor na “jasnoniebieski” wlaczenie-trybu-dostepnosci:
tryb_dostepnosci_wlaczenie

Co zmienia włączenie “Trybu dostępności”?

Synteza mowy

Włączenie Trybu Dostępności uruchamia syntezę mowy, czyli odczytywanie instrukcji głosowych dla osoby płacącej (głos płynie z głośnika terminala lub ze słuchawek – w przypadku ich podłączenia do portu USB-C/Jack).
Terminal odczytuje komunikaty o kwocie transakcji oraz o tym, w jaki sposób należy użyć karty w zależności wybranego sposobu użycia (płatność zbliżeniowa, płatność z włożeniem karty do terminala, przeciągnięcie karty przez szczelinę do odczytu danych z paska magnetycznego).

Uruchomienie specjalnej klawiatury nawigującej

Uruchomienie specjalnej klawiatury nawigującej osobę z dysfunkcją wzroku, która płaci na terminalu. Terminal odczytuje komunikaty głosowe z instrukcją dotyczącą układu klawiatury oraz nawigację, w którym miejscu należy dotknąć palcem, aby odnaleźć odpowiednie cyfry i prawidłowo wprowadzić kod PIN. 

Jak przeprowadzić transakcję Sprzedaży w “Trybie Dostępności”

  • Włącz ikonę/przycisk Tryb Dostępności, który znajduje się w prawym dolnym rogu ekranu terminala (uruchomisz go również przytrzymując przez 1 sekundę ekran terminala lub podłączając zestaw słuchawkowy za pomocą portu USB-C/Jack).
  • Po przełączeniu w Tryb Dostępności, terminal odczyta kwotę transakcji oraz poinstruuje Cię, jak dokonać płatności.
  • Zbliż lub włóż kartę płatniczą do terminala.
  • Wprowadź kod PIN (jeżeli jest wymagany) na dedykowanej klawiaturze nawigującej (urządzenia bez fizycznej klawiatury) lub na standardowej klawiaturze terminala (urządzenia z fizyczną klawiaturą).
  • Opcjonalnie – poproś o wydruk potwierdzenia transakcji.
undefined-2

5. Dodatkowe zmiany w aplikacji, które zostały wdrożone na stałe do aplikacji płatniczej:

  • powiększenie czcionki na poszczególnych ekranach w aplikacji płatniczej.
  • poprawiona ekspozycja kluczowych informacji wyświetlanych na urządzeniu.
  • zmiany kolorów przycisków - poprawianie kolorystyki kluczowych ekranów pozwala płatnikowi szybko zrozumieć status transakcji,
  • zmiana odcienia koloru czerwonego na ekranie informującym o odrzuceniu transakcji (zmiana na kolor mniej bardziej stonowany),
  • powiększenie “przycisków” (np. na ekranach z ofertą DCC),
  • wydłużenie czasów na poszczególne czynności.

Pamiętaj o bezpieczeństwie swoich pieniędzy – nie podawaj nikomu swojego PINu oraz zasłaniaj klawiaturę podczas wprowadzania go na terminalu.