Bramka eService FAQ

Nowa aktualizacja bramki płatniczej od eService skierowana jest do przedsiębiorców działających w branży e-commerce w celu przyjmowania płatności online za oferowane produkty/usługi zakupione na stronie internetowej lub poprzez aplikację mobilną

Nowa, zaktualizowana bramka oferuje elastyczne podejście do integracji oraz dostosowane do unikalnych potrzeb biznesowych, oferując rozwiązania od gotowych wtyczek "no-code" dla popularnych platform e-commerce, aż po w pełni spersonalizowane integracje API. Taka elastyczność pozwala przedsiębiorcom wybrać poziom technicznego zaangażowania, który najlepiej odpowiada ich możliwościom i celom. Aktualizacja dotyczy spełnienia również wymogów dotyczących ustawy o dostępności, którą ta aktualizacja wprowadza.

Proces wdrożenia nowego rozwiązania dla e-commerce jest podzielony na kilka kluczowych etapów, które pozwalają na płynne przejście i minimalizację  ryzyka.

Szczegółową instrukcję instalacji można znaleźć pod linkiem. W razie pytań i wątpliwości zapewniamy pełne wsparcie w procesie wdrożenia nowego rozwiązania, które można uzyskać pod adresem e-mail: ecom_implementations@eservice.com.pl 

Nowe rozwiązanie jest zgodne ze wszystkimi regulacjami i podąża za najnowszymi wytycznymi w dziedzinie bezpieczeństwa oraz funkcjonalności. Ponadto, jest dostosowane do Ustawy o zapewnianiu spełniania wymagań dostępności niektórych produktów i usług przez podmioty gospodarcze, zwaną Polskim Aktem o Dostępności.

Brak aktualizacji rozwiązania z końcem listopada 2025 powoduje zaprzestanie działania bramki, nie będzie możliwe dalsze przyjmowanie i procesowanie płatności w sklepie internetowym lub aplikacji mobilnej, dlatego rekomendujemy jak najszybsze zaktualizowanie dotychczasowej wersji bramki płatniczej od eService.

Oczywiście. Klient decyduje i ma prawo odmówić aktualizacji i wypowiedzieć umowę zgodnie z jej postanowieniami. 

  1. Klient może wykonać aktualizację (instalację wtyczki) samodzielnie. Wtyczka dostępna jest do pobrania pod linkiem
  2. Klient może zwrócić się również z prośbą o pomoc mailowo ecom_implementations@eservice.com.pl – aktualizacja zostanie zrealizowana pod okiem naszego specjalisty.
  3. Wyjątkiem są rozwiązania autorskie lub oparte o SaaS,  wówczas przed dokonaniem aktualizacji Bramki Płatniczej wymagane będą czynności podmiotu dokonującego integracji sklepu internetowego/aplikacji mobilnej z naszym rozwiązaniem. W celu sprawdzenia czy dany partner dokonał już integracji zachęcamy do kontaktu z obecnym integratorem SaaS jak również do kontaktu z nami w celu potwierdzenia takiej integracji na adres e-mail: ecom_upgrades@eservice.com.pl

W powyższych przypadkach merchant musi posiadać dane dostępowe – będą wysyłane przez eService po mailowym zgłoszeniu takiego zapotrzebowania.

Potrzeba wsparcia informatyka zależy od wybranego poziomu integracji. Dla gotowych wtyczek do popularnych platform e-commerce, takich jak WooCommerce czy PrestaShop, proces instalacji został zaprojektowany w taki sposób, aby był intuicyjny i nie wymagał specjalistycznej wiedzy programistycznej. Wtyczki typu "no-code", które pozwalają na szybkie i łatwe wdrożenie. W tym scenariuszu, podstawowa wiedza na temat zarządzania panelem administracyjnym sklepu jest w zupełności wystarczająca.

Jeśli jednak celem jest pełna personalizacja, tworzenie niestandardowej integracji lub wdrożenie na platformie, dla której nie ma gotowej wtyczki, konieczne będzie wykorzystanie interfejsu API. W takim przypadku, wsparcie informatyka lub dewelopera jest niezbędne, ponieważ proces ten obejmuje pisanie kodu, który będzie komunikował się z bramką płatniczą w celu przetwarzania transakcji. 

Reasumując mamy tutaj możliwe 2 sytuacje:

  1. rozwiązania standardowe/proste/klasyczne – proces aktualizacji powinien być prosty i nie wymagać dodatkowej osoby technicznej (jest możliwy do wykonania samodzielnie),
  2.  rozwiązania niestandardowe – potrzeba osoby technicznej może być wskazana (pełna konfiguracja jest znana tylko merchantowi).

Po aktualizacji bramki, dostęp do historii transakcji będzie możliwy na żądanie poprzez wysłanie prośby o takowe zestawienie na adres: ecom_upgrades@eservice.com.pl

Realizacja zwrotu do transakcji z rozwiązania przed aktualizacją będzie możliwa poprzez mailowe zgłoszenie na adres e-mai: ecom_upgrades@eservice.com.pl Jednocześnie informujemy, że realizacja zwrotu odbywać się może jedynie w dni robocze. 

Wszystkie materiały związane z aktualizacją wtyczek dostępne są tutaj – https://www.eservice.pl/moduly-platnosci 

Rozszerzone materiały deweloperskie dostępne są na dedykowanym portalu deweloperskim tutaj – https://developer.eservicegateway.com/ 

Poznaj eService

Zarząd i struktura

Oferta

Usługi na terminalach