Terminal płatniczy jest prosty w obsłudze oraz gwarantuje przyjemny i bezpieczny sposób przyjmowania płatności elektronicznych. Jednak jak w przypadku każdego urządzenia – podczas jego pracy mogą wystąpić problemy techniczne. Należą one do rzadkości, a większość z nich możemy rozwiązać samodzielnie. W tym artykule wyjaśnimy jak zresetować terminal płatniczy.
Zanim powiemy, jak zresetować terminal, omówimy, kiedy jest to wskazane i kiedy powinniśmy to zrobić w celu ponownego przywrócenia działania urządzeniu.
Najczęstsze awarie, w których potrzebny jest reset terminala to:
Reset terminala płatniczego powinien być wykonany, gdy jesteśmy pewni, że pozytywnie wpłynie to na jego pracę. Działanie jest zbędne, jeśli mamy do czynienia z globalnymi awariami systemów organizacji płatniczych – takie sytuacje zdarzają się rzadko i musimy wtedy poczekać na rozwiązanie problemu u jego źródła. Poinformuje nas o tym nasz agent rozliczeniowy.
Wiedza jak zresetować terminal nie jest też potrzebna, jeśli urządzenie nie drukuje potwierdzenia. Zamiast tego, może to wynikać z błędów popełnionych podczas wymiany rolki papieru. Wtedy trzeba sprawdzić, czy papier jest dobrze włożony, czy rozmiar rolki jest odpowiedni lub czy klapka komory urządzenia została prawidłowo dociśnięta.
Jak zresetować terminal przy problemach z łącznością? To bardzo prosta czynność. Pamiętaj jednak, że proces resetowania może różnić się w zależności od marki i modelu urządzenia.
W przypadku terminali stacjonarnych postępuj zgodnie z instrukcją:
A jak zresetować terminal mobilny? To działanie jest inne niż w przypadku tradycyjnych urządzeń.
Już wiesz, jak zresetować terminal płatniczy. Może się natomiast zdarzyć, że to nie pomoże i nadal będą pojawiać się błędy – wtedy koniecznie skontaktuj się z Centrum Obsługi Akceptanta.