Terminal nie może połączyć się z Centrum Rozliczeniowym

Łączność GPRS (karta SIM)

Należy sprawdzić siłę sygnału GPRS na głównym ekranie terminala.

  • Jedna kreska zasięgu lub brak kresek zasięgu – należy wykonać restart terminala. Jeżeli w dalszym ciągu siła sygnału będzie słaba należy przenieść terminal w inne miejsce o lepszym zasięgu. Jeżeli wykonane czynności nie przyniosą rezultatu prosimy o kontakt z Centrum Obsługi Akceptanta.
  • komunikat No SIM – należy wykonać restart terminala, Jeżeli wykonane czynności nie przyniosą rezultatu prosimy o kontakt z Centrum Obsługi Akceptanta.

łączność ETH (Internet)

Należy sprawdzić czy w punkcie jest Internet na innych urządzeniach, np.: komputer, laptop, itp. W przypadku braku Internetu należy skontaktować się z dostawcą Internetu.

  • W przypadku gdy na innych urządzeniach jest Internet może to oznaczać, że zawieszone jest urządzenie sieciowe router/switch – wówczas należy wykonać restart tego urządzenia. Jeżeli mimo to terminal nadal nie będzie mógł się połączyć prosimy o kontakt z Centrum Obsługi Akceptanta.
 

Należy skontaktować się z Centrum Obsługi Akceptanta

 

Należy zrestartować terminal i ręcznie wywołać funkcję Zamknięcie Dnia

W celu wykonania zamknięcia dnia z Menu startowego wybierz funkcję Zamknięcie Dnia, następnie zatwierdzić TAK. Terminal połączy się z centrum autoryzacyjnym i wydrukuje potwierdzenie wykonania Zamknięcia Dnia.

Komunikat SALDA NIEZGODNE występuje, gdy terminal ma problemy z połączeniem się podczas zamknięcia dnia i rozliczeniem automatycznie transakcji. Transakcje są wówczas rozliczane w ciągu dwóch dni roboczych. Należy zweryfikować kwotę Zamknięcia Dnia z wydrukami transakcji.
W przypadku pojawienia się niezgodności należy przesłać wydruk zamknięcia dnia z zaznaczeniem, która transakcja powinna dojść do skutku, a która nie powinna, w celu poprawnego rozliczenia. Wiadomość należy przesłać na adres coa@eservice.com.pl

Należy zweryfikować czy na dodatkowym urządzeniu podawanym Okazicielowi Karty do wpisywania pinu nie wyświetla się niestandardowy komunikat. Wykonać restart terminala. Jeśli pomimo restartu komunikat nadal występuje prosimy o kontakt Centrum Obsługi Akceptanta.

Należy zrestartować terminal i zweryfikować czy któryś z przycisków nie zablokował się.

  • Terminal Ingenico – restart poprzez wybranie jednocześnie dwóch przycisków: żółtego oraz przycisku ze znakiem kropki
  • Terminal Verifone – restart poprzez wypięcie kabla zasilającego

W przypadku dalszych problemów należy skontaktować się z Centrum Obsługi Akceptanta.

  • Brak papieru w drukarce – należy upewnić się, czy w pojemniku na papier znajduje się rolka, jeśli tak, należy założyć nową rolkę i zamknąć klapkę dociskającą papier. Jeżeli mimo wykonanych czynności komunikat na terminalu nie zmieni się, może to oznaczać uszkodzenie czujnika papieru, wówczas należy skontaktować się z Centrum Obsługi Akceptanta.
  • Papier nie wysuwa się, terminal nic nie drukuje – należy wyłączyć terminal, upewnić się, czy w pojemniku na papier założony jest właściwy rodzaj papieru. Aby upewnić się, że papier jest właściwy należy na rozwiniętej rolce silnie dociskając paznokciem zrobić kreskę. Na papierze termoczułym pozostanie grafitowy ślad. Proszę wyjąć i włożyć ponownie rolkę papieru, upewniając się, że jest założona równolegle do drukarki. Jeżeli mimo to terminal dalej niczego nie będzie drukował prosimy o kontakt z Centrum Obsługi Akceptanta.
  • Terminal drukuje tylko połowę wydruku – proszę docisnąć klapkę drukarki, ewentualnie założyć nową rolkę papieru. Jeżeli mimo to terminal dalej będzie drukował tylko połowę wydruku prosimy o kontakt z Centrum Obsługi Akceptanta.
 
  • Verifone VX 520 – wymiary rolki: szerokość 57mm, długość 25 metrów
  • Ingenico IWL 220C/Desk - wymiary rolki: szerokość 57mm, długość 15 metrów
  • Ingenico ICT220/250 - wymiary rolki: szerokość 57mm, długość 18 metrów
 

Papier można nabyć we własnym zakresie, istnieje również możliwość zamówienia papieru w eService, natomiast może się to wiązać z dodatkowymi kosztami. W celu złożenia zamówienia rolek do terminala prosimy o kontakt z Centrum Obsługi Akceptanta pod adresem e-mail coa@eservice.com.pl w zamówieniu podając numer terminala POS ID.

 

Terminal przenośny jest urządzeniem służącym do przeprowadzania transakcji bezpośrednio przy okazicielu karty. Nie powinien być połączony w trybie ciągłym do ładowania.

W celu zapewnienia prawidłowego funkcjonowania terminala czas ładowania to minimum cztery godziny.