1. Baza wiedzy eService
  2. Obsługa terminala płatniczego

Jak należy postąpić w przypadku pojawienia się komunikatu na terminalu „Zatrzymaj kartę”?

Żądanie zatrzymania karty oznacza, że bank - wydawca karty po sprawdzeniu w swojej bazie danych wydał dyspozycję zatrzymania karty. Polecenie zatrzymania karty może być wydane telefonicznie przez pracownika Centrum Obsługi Akceptanta eService lub komunikatem na wyświetlaczu terminala (jedynym wyjątkiem, który pozwala na odstąpienie od tego obowiązku, jest zagrożenie życia lub zdrowia – wówczas osoba obsługująca terminal ma obowiązek wypełnić opis zdarzenia i przesłać go do eService (poniżej znajduje się link do pobrania formularza).
Osoba obsługująca terminal może wyjaśnić klientowi, że bank zażądał zatrzymania karty (to bank, a nie okaziciel jest jej właścicielem). Zatrzymaną lub znalezioną kartę w zależności od jej rodzaju, należy:

  • w przypadku kart z paskiem magnetycznym - naciąć pomiędzy paskiem magnetycznym a paskiem do podpisu, pamiętając o tym, by nacięcie sięgało od 1/2 do 2/3 długości karty. Nacięcie należy wykonać od tego końca, na którym nie ma hologramu, uważając przy tym, aby nie uszkodzić paska magnetycznego, paska do podpisu oraz hologramu.
  • w przypadku kart z mikroprocesorem (chipem) - naciąć prawy górny róg karty (róg znajdujący się naprzeciw chipa) pod kątem około 45° na głębokość 2-2,5 cm.

Naciętą kartę wraz z wypełnionym i podpisanym protokołem zatrzymania karty (poniżej znajduje się formularz do druku) należy odesłać pocztą do eService na adres wskazany na formularzu.

Protokół zatrzymania karty: Pobierz

Opis zdarzenia: Pobierz

Za karty zatrzymane i odesłane do eService może być wypłacona nagroda w wysokości ustalonej przez wydawcę karty.