Terminal płatniczy to dziś niezbędne narzędzie w niemal każdym punkcie handlowo-usługowym. Klienci oczekują możliwości płacenia kartą czy telefonem, a każda przerwa w działaniu urządzenia może oznaczać istotne utrudnienia w obsłudze,. Warto wiedzieć, jak postępować w przypadku awarii terminala płatniczego, aby szybko przywrócić jego sprawność i uniknąć dłuższych przestojów w możliwości przyjmowania płatności bezgotówkowych.
Płatności bezgotówkowe stały się standardem, dlatego sprawny terminal płatniczy ma kluczowe znaczenie dla działalności każdego przedsiębiorcy. Jeśli w Twoim punkcie handlowo-usługowym zdarzy się awaria urządzenia, jak najszybciej skontaktuj się z naszym centrum serwisowym i zgłoś zdarzenie. Centrum Obsługi Akceptanta eService, jako jedno z nielicznych działa w trybie ciągłym 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu – zgłoszenia może dokonać każdy pracownik firmy, nie tylko jej właściciel.
Kontakt do Centrum Obsługi Akceptanta eService: 22 533 22 22. Telefon czynny całą dobę 365 dni w roku.
Awaria terminala płatniczego zdarza się bardzo rzadko, jeśli właściwie z niego korzystamy. Ryzyko można dodatkowo zminimalizować poprzez stosowanie się do zaleceń dostawcy urządzenia. Dotyczą one m.in poprawności obsługi urządzenia - zapewnienia mu odpowiedniego miejsca do pracy i przechowywania, unikania kontaktu z wodą czy innymi zanieczyszczeniami, jakie czasem znajdują się na dłoniach podczas realizacji transakcji. Bardzo istotną rolę odgrywają przy tym przeszkolenie pracowników, którzy będą odpowiedzialni za jego obsługę.
Szkolenie pracowników warto ponawiać, co jakiś czas. To ważne, ponieważ awaria terminala może być konsekwencją niewłaściwego postępowania osoby obsługującej urządzenie. Jest ono niezbędne również ze względu na bezpieczeństwo przeprowadzanych transakcji bezgotówkowych.
Warto zauważyć, że jedną z częstszych przyczyn awarii terminali płatniczych jest korzystanie z niewłaściwych materiałów eksploatacyjnych. Włożenie niewłaściwego papieru może spowodować awarię, która wykluczy terminal z użytku. Z tego powodu, aby uzyskać prawidłowy wydruk z urządzenia, musimy zakupić papier termiczny o wymiarze dostosowanym do używanego modelu.
Przerwa w użytkowaniu urządzenia może być spowodowana także przez awarie systemów płatniczych, lub przerw w łączności, które uniemożliwiają terminalom łączenie się z systemami autoryzacyjnymi i w efekcie płacenie kartą w sklepach czy punktach handlowo-usługowych. W takim przypadku przedsiębiorca jest zazwyczaj informowany o awarii przez Centrum Obsługi Akceptanta. Oprócz tego, awaria terminala płatniczego może zdarzyć się w wyniku usterki wymagającej interwencji specjalisty, jednak takie sytuacje występują rzadko.
Jeśli na Twoim terminalu pojawia się komunikat „brak połączenia”, najprawdopodobniej nie jest to typowa awaria terminala płatniczego, ponieważ nie dotyczy samego urządzenia. Informacja może oznaczać brak połączenia z internetem lub brak zasięgu operatora wykorzystywanej przez terminal karty SIM. Bez połączenia urządzenie nie będzie przyjmowało płatności elektronicznych, gdyż musi mieć zapewnioną stałą komunikację z siecią i infrastrukturą informatyczną agenta rozliczeniowego. Jest to warunkiem przesyłania i odbierania przez terminal informacji o transakcjach w czasie rzeczywistym.
Jeśli Twój terminal płatniczy nie przyjmuje płatności warto:
Restart terminala płatniczego to jedna z najprostszych metod rozwiązania problemu, szczególnie, gdy ten nie działa.
Terminal można zrestartować na kilka sposobów, w zależności od jego typu i modelu:
Konsekwencje awarii terminala płatniczego zależą od skali i rodzaju usterki, czyli tego, czy awaria została spowodowana działaniem użytkownika, czy wystąpiła niezależnie od niego. W tym pierwszym przypadku może się zdarzyć, że usunięcie uszkodzenia może wiązać się z kosztami. W większości przypadków operatorzy są w stanie naprawić awarię zdalnie, ponieważ terminale są zbudowane tak, by były jak najbardziej trwałe i odporne na przypadkowe uszkodzenia. Dlatego, podejmując decyzję o wyborze operatora ważne jest by upewnić się, że oferuje on całodobowe - zdalne wsparcie techniczne, a także dysponuje siecią doświadczonych serwisantów działających na terenie całego kraju.
Długotrwałe oczekiwanie na usunięcie awarii terminala może skutkować spadkiem przychodów ze sprzedaży. Klienci nieposiadający przy sobie gotówki i przyzwyczajeni do tego, że w sklepie mogą zapłacić kartą – mogą nie być w stanie zrobić zakupów, ponieważ nie noszą przy sobie większej gotówki,. W efekcie kupią mniej, niż gdyby mogli płacić tak jak lubią. Wiedząc, jak duże znaczenie ma ciągłość usług realizowanych przez terminale , eService gwarantuje interwencję serwisową w czasie szczegółowo określonym w umowie.
Zgłoszenie awarii terminala płatniczego – krok po kroku:
Wynajmując terminal eService użytkownicy otrzymują wraz z nim kompleksowe i profesjonalne wsparcie w każdej sytuacji. Dzięki rozwiniętej, ogólnopolskiej sieci własnych serwisów oraz doświadczonym specjalistom, każda awaria terminala płatniczego jest usuwana bardzo sprawnie , a czas reakcji na zgłoszenia jest jednym z najkrótszych na rynku. Usługi eService to gwarancja szybkiej i profesjonalnej pomocy w razie potrzeby.
Co zrobić w przypadku, gdy terminal nie działa?
Należy najpierw wykonać restart, sprawdzić czy terminal ma połączenie z Internetem a następnie skontaktować się z Centrum Obsługi Akceptanta eService, które działa całodobowo. Pracownik zdiagnozuje problem i spróbuje go rozwiązać zdalnie.
Jakie są najczęstsze przyczyny awarii terminala płatniczego?
Najczęstszymi przyczynami są niewłaściwe używanie urządzenia, niezgodność materiałów eksploatacyjnych, uszkodzenie mechaniczne lub zalanie.
Czy mogę sam zresetować terminal płatniczy?
Tak, zresetowanie terminala to pierwsza czynność, którą warto wykonać, gdy nie funkcjonuje on prawidłowo.
Co zrobić, gdy awaria płatności kartą dotyczy nie terminala a systemu płatniczego?
W takiej sytuacji poczekaj na komunikaty od eService, które będą informowały o aktualnej sytuacji i jej rozwiązaniu.