Płatności bezgotówkowe stały się standardem, dlatego sprawny terminal płatniczy ma kluczowe znaczenie dla działalności każdego przedsiębiorcy. Jeśli w Twoim punkcie handlowo-usługowym zdarzy się awaria urządzenia, jak najszybciej skontaktuj się z naszym centrum serwisowym i zgłoś zdarzenie. Centrum Obsługi Akceptanta eService działa w trybie ciągłym 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu – zgłoszenia może dokonać każdy pracownik firmy, nie tylko jej właściciel. Odpowiedzialne korzystanie z terminala płatniczego
Awaria terminala płatniczego stanowi rzadkość, jeśli odpowiednio z niego korzystamy. Ryzyko można zminimalizować poprzez stosowanie się do zaleceń dostawcy urządzenia. Dotyczą one m.in. zakupu właściwych materiałów eksploatacyjnych, regularnego serwisu terminala oraz szkolenia pracowników, którzy będą odpowiedzialni za jego obsługę.
Przyczynami awarii terminala płatniczego są nie tylko wymienione powyżej sytuacje związane z niewłaściwym korzystaniem z urządzenia i nieprzestrzeganiem zaleceń dostawcy.
Przerwa w użytkowaniu urządzenia może być spowodowana także przez globalne awarie systemów organizacji płatniczych, które uniemożliwiają płacenie klientom w sklepach czy punktach handlowo-usługowych – wtedy naprawa terminala płatniczego nic nie da, bo to nie uszkodzenie urządzenia jest powodem zdarzenia. W takim przypadku przedsiębiorca jest niezwłocznie poinformowany o awarii przez pracowników Centrum Obsługi Akceptanta. Oprócz tego, awaria terminala płatniczego może zdarzyć się w wyniku usterki wymagającej interwencji specjalisty, jednak takie sytuacje występują rzadko.
Jeśli na Twoim terminalu pojawia się komunikat „terminal płatniczy brak połączenia”, musisz wiedzieć, że nie jest to typowa awaria terminala płatniczego, ponieważ nie dotyczy samego urządzenia. Informacja może oznaczać brak połączenia z internetem lub zasięgiem GPRS. Bez nich urządzenie nie będzie przyjmowało płatności elektronicznych, gdyż musi mieć stałe połączenie z bankiem i wystawcą karty. Umożliwia to przesyłanie informacji o transakcjach w czasie rzeczywistym.
Jeśli Twój terminal płatniczy nie przyjmuje płatności warto:
Konsekwencje awarii terminala płatniczego zależą od skali i rodzaju usterki. Zdarza się, że ich usunięcie może wiązać się z kosztami, jednak w większości przypadków operatorzy są w stanie naprawić awarię zdalnie. Przy podejmowaniu decyzji o wyborze operatora do współpracy ważna jest świadomość, że zatrudnia on doświadczonych serwisantów.
Awaria terminala płatniczego może również skutkować spadkiem przychodów uzyskiwanych przez przedsiębiorcę. Klienci nieposiadający przy sobie gotówki i przyzwyczajeni do tego, że w sklepie mogą zapłacić kartą – mogą zrazić się do punktu sprzedaży, w który urządzenie uległo awarii. Wiedząc, jakie to ważne dla sukcesu biznesu, eService gwarantuje interwencję serwisową w terminie szczegółowo określonym w umowie.
Awaria terminala płatniczego – instrukcja krok po kroku: