zarząd firmy eService w trakcie rozmowy

Zarząd i struktura spółki

Joanna Seklecka prezes zarządu eService

"Być najlepszym procesorem płatności na świecie – to cel tak ambitny, że mógłby wydawać się jedynie hasłem reklamowym. Jednakże patrząc na nasze dokonania, jestem przekonana, że to cel leżący w naszym zasięgu - podobnie jak te, które już osiągnęliśmy. Potwierdzają to fakty, które mówią same za siebie.

Jesteśmy największym agentem rozliczeniowym w Europie Środkowo-Wschodniej. Z najwyższą jakością i bezpieczeństwem obsługujemy transakcje płatnicze o wartości setek miliardów złotych rocznie. Nasze usługi akceptacji transakcji płatniczych są dostępne w sklepach, internecie i aplikacjach mobilnych, na wszystkich rynkach Unii Europejskiej oraz poza jej granicami. Mamy ofertę usług płatniczych oraz rozwiązań e-commerce i m-commerce, dopasowanych do potrzeb każdego przedsiębiorcy – sprzedawców, czy usługodawców, niezależnie od wielkości biznesu i branży, w której działają. Połączenie tradycji i innowacyjności oraz odpowiedzialności i zaufania, którym darzą nas od lat setki tysięcy klientów sprawia, że jesteśmy największym i najchętniej wybieranym dostawcą elektronicznych usług płatniczych w regionie, a także cenionym pracodawcą branży IT.

Jestem dumna z zespołu ludzi tworzących naszą organizację, z naszych wartości oraz dokonań na rynku płatniczym. Cieszę się, że jako doświadczony i różnorodny zespół specjalistów możemy tworzyć i rozwijać innowacyjne usługi dla naszych obecnych i przyszłych partnerów biznesowych, budując wspólnie z nimi społeczeństwo cyfrowe na miarę XXI wieku."

Joanna Seklecka

Prezes Zarządu eService

Joanna Seklecka jest absolwentką Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie oraz studiów doktoranckich na kierunku zarządzania. Ukończyła też elitarny Stanford Executive Program, prowadzony przez Stanford University Graduate School of Buisness dla najwyższej kadry zarządzającej. 

Doświadczenie zawodowe zdobywała m.in. w branżach: gier komputerowych, doradztwa i audytu. Karierę w eService rozpoczynała w 2004 roku, od stanowiska Dyrektora Departamentu Finansów i Księgowości, a następnie Dyrektora Zarządzającego częścią biznesowo-operacyjną. Po siedmiu latach, w 2011 r., została Wiceprezesem Zarządu eService S.A., należącej do Grupy Kapitałowej PKO Banku Polskiego. Na tym stanowisku odpowiadała za biznesowe i finansowe aspekty funkcjonowania firmy, a w 2014 r., koordynowała proces przekształcenia Spółki, połączony z wejściem w skład notowanej na NASDAQ, międzynarodowej Grupy EVO Payments, w której objęła stanowisko General Manager’a na Polskę. W październiku 2017 r. została powołana na stanowisko Prezesa Zarządu eService Sp. z o.o., na którym odpowiadała za cały obszar CEE (Central, Eastern Europe) Grupy. Swoją misję na stanowisku Prezesa Zarządu, z powodzeniem kontynuuje również po włączeniu eService w struktury światowego potentata branży płatniczej – Grupy Global Payments Inc. (NYSE: GPN).    

eService pod kierownictwem Prezes Sekleckiej przeżywa jeden z najbardziej dynamicznych okresów swojego rozwoju. Firma zajmuje pozycję niekwestionowanego lidera polskiego rynku akceptacji kart płatniczych i jest największym agentem rozliczeniowym w Europie Środkowo-Wschodniej. 

Joanna Seklecka jest jedną z najbardziej znanych kobiet świata płatności bezgotówkowych w Polsce ale nie tylko. Jest laureatką licznych nagród i wyróżnień, wśród najświeższych ważne miejsce zajmują tytuły: Najbardziej wpływowa kobieta branży płatniczej 2020 oraz 2021, a także Najbardziej wpływowej kobiety w Polsce, wg miesięcznika Home&Market. Wyróżnienie to otrzymała w roku 2022, ale również w kolejnych latach jest niezmiennie wymieniana w ścisłej czołówce Rankingu.

Joanna Seklecka łączy na co dzień obowiązki służbowe oraz zaangażowanie w działania na rzecz wzrostu branży płatności elektronicznych i wzmacnianie jej głosu w debacie dotyczącej budowy nowoczesnej gospodarki. Jej postawa i osiągnięcia w tym zakresie, zostały docenione m.in. przez członków Komitetu Agentów Rozliczeniowych, którzy już dwukrotnie powierzyli jej funkcję Przewodniczącej. W czasie swoich dotychczasowych kadencji, podjęła i zrealizowała wiele ważnych przedsięwzięć oraz inicjatyw. Reprezentując branżę, prowadzi aktywny dialog w sprawie kształtu zmian regulacji, dbając aby odpowiadały wymaganiom dynamicznie rozwijającego się rynku płatności elektronicznych, a także spełniały potrzeby zarówno dostawców usług płatniczych, jak i korzystających z nich przedsiębiorców oraz konsumentów.

Zainteresowania i aktywności Joanny Sekleckiej wykraczają też poza obszar działalności zawodowej i obejmują ważne kwestie społeczne. Z tego powodu, oprócz oficjalnego tytułu „Ambasadorki Gospodarki Elektronicznej”, nadanego jej przez Radę Programową Kongresu Gospodarki Elektronicznej w grudniu 2023 – bardzo często jest również identyfikowana, jako jedna z ambasadorek równych szans kobiet w branży IT. W swoich działaniach dużą wagę przywiązuje do zachowywania zasad work-life balance.

Prywatnie, lubi spędzać wolny czas z najbliższymi, najchętniej na nartach lub na motocyklu. Wiele przyjemności sprawia jej też wyciszenie przy książce czy pielęgnacji ogrodu.

Rada nadzorcza

Nick Corrigan

Przewodniczący Rady Nadzorczej

David Green

Członek Rady Nadzorczej

Ciara Donlevy

Członek Rady Nadzorczej

Justyna Przekopiak

Członek Rady Nadzorczej

Paweł Placzke

Członek Rady Nadzorczej

Paweł Wajda

Członek Rady Nadzorczej

Piotr Nowosielski

Członek Rady Nadzorczej

Schemat Organizacyjny Spółki

Struktura Centrum Elektronicznych Usług Płatniczych eService Sp. z o.o.  składa się z wyspecjalizowanych komórek, stanowiących merytoryczne wsparcie dla Zarządu Spółki. To tu tworzą się plany i strategie dotyczące wszystkich aspektów działalności Spółki.

Departament Sprzedaży i Relacji

Departament Sprzedaży i Relacji z Klientami

Departament Sprzedaży i Relacji z Klientami jest odpowiedzialny za bieżącą współpracę z Klientami oraz pozyskiwanie nowych Klientów poprzez oferowanie rozwiązań eService przedsiębiorcom obecnym na rynku.Do kompetencji tego Departamentu należy również zarządzanie projektami sprzedażowymi i z zakresu wsparcia sprzedaży.

ddc-nowe-zasady

Departament Finansów

Departament Finansów odpowiedzialny jest za zapewnienie płynności finansowej, sporządzanie i kontrolę wykonania budżetu, a także realizację sprawozdawczości statutowej i podatkowej. Do kompetencji Departamentu należy również dokonywanie rozliczeń finansowych z Akceptantami i Organizacjami Płatniczymi na rynku krajowym oraz obsługa międzynarodowych linii biznesowych.

departament it

Departament IT w Europie

Departament Technologii i Nowych Wdrożeń odpowiedzialny jest za wdrażanie nowoczesnych technologii informacyjno-telekomunikacyjnych. Do kompetencji Departamentu należy nadzorowanie prawidłowej pracy infrastruktury technologicznej oraz zapewnienie bezpieczeństwa danych i systemów.

platforma-sprzedazy-1

Departament Operacji

Departament Operacji odpowiedzialny jest kompleksową obsługę Klienta w zakresie wsparcia, doradztwa, rozpatrywania reklamacji oraz bieżących zapytań. W zakresie zadań Departamentu leży również zarządzanie siecią serwisantów.

Poza wspomnianymi czterema pionami, do Struktury Spółki należą komórki bezpośrednio podlegające pod Zarząd organizacji, takie jak: Biuro Zarządzania Projektami, Biuro Strategii i Rozwoju Produktów, Biuro Komunikacji, Zespół Obsługi Prawnej, Zespół ds. Zasobów Ludzkich, Zespół Zarządzania Ryzykiem i Bezpieczeństwem, Zespół ds. Regulacji Organizacji Płatniczych,  Specjalista ds. BHP oraz Audytor Wewnętrzny.

Poznaj eService

strefa-klienta-4

Strefa klienta

Oferta

Oferta

uslugi na terminalach

Usługi na terminalach