Ułatwiamy prowadzenie biznesu

O idei patriotyzmu gospodarczego, rozwoju e-biznesu, a także znaczeniu innowacyjności rozmawiamy z Joanną Seklecką, Prezesem Zarządu eService, największego polskiego agenta rozliczeniowego, działającego na rynku usług płatniczych.

Publikacja: 04.09.2018 10:09

Ułatwiamy prowadzenie biznesu

Pretekstem do naszej dzisiejszej rozmowy jest kampania Wybieram Polskie. Zapytam więc na początku, czym dla Państwa jest patriotyzm gospodarczy?

 

Dobrze rozumiany patriotyzm gospodarczy jest silnym wsparciem dla rozwoju całego kraju, budowy konkurencyjności polskiej gospodarki i wzrostu stopy życiowej społeczeństwa. Nasza firma ma polskie korzenie - powstała i mieści się w Polsce, tu płaci podatki, rozwija się i stąd prowadzi swoją działalność międzynarodową. Dzięki takiemu modelowi biznesowemu dajemy zatrudnienie na krajowym rynku pracy i uczestniczymy w ważnych dla niego inicjatywach. Współpracujemy z największymi polskimi i zagranicznymi firmami działającymi zarówno na krajowym, jak i europejskim rynku. Swoją pracą dajemy świadectwo jakości i solidności polskich firm, budujemy zaufanie do nich, a w naszej branży jest ono absolutnie niezbędne. To nasz sposób pojmowania i realizowania w praktyce idei patriotyzmu gospodarczego.

 

Innowacja jest wyznacznikiem jakości. Prawda czy fałsz?

 

Z całą pewnością prawda. Naszym priorytetem jest najwyższa jakość usług i obsługi, a z nią nierozerwalnie wiążą się innowacje. Stale pracujemy nad rozwojem naszych usług. Zainwestowaliśmy we własne centrum rozwoju oprogramowania, w którym zatrudniamy wysokiej klasy specjalistów. Dzięki nim mamy najnowocześniejsze na rynku systemy informatyczne. Posiadamy dwa nowoczesne i niezależne centra przetwarzania danych, co zapewnia bezpieczeństwo i ciągłość usług w razie awarii jednego z ośrodków. Wprowadzamy też na polski rynek innowacje pochodzące z zagranicy. Przykładami mogą być nowoczesne terminale mobilne, czy usługi: Visa Checkout, GPay i Apple Pay, które udostępniliśmy klientom jako pierwsi w Polsce. Mamy też świadomość, że niektóre innowacje potrzebują wsparcia zanim przyjmą się na rynku. Dlatego jako jedyny agent rozliczeniowy w Polsce mamy całodobowe call-center i własną ogólnopolską sieć serwisową. Pozwala to błyskawicznie udzielać naszym klientom pomocy i bardzo szybko reagować na sprawy, z którymi się do nas zwracają.

 

eService to w tej chwili lider wśród agentów rozliczeniowych w Polsce?

 

Nieskromnie powiem, że tak. Prawie co druga transakcja bezgotówkowa w Polsce jest rozliczana przez eService. Nasza pozycja to wynik kilku czynników: indywidualnego podejścia do klienta, bogatej oferty produktowej oraz najnowocześniejszych rozwiązań technologicznych i operacyjnych, które doceniają nasi partnerzy. Przez 24 godziny na dobę, 365 dni w roku obsługujemy transakcje realizowane za pomocą ponad 200 tys. terminali płatniczych. Z naszych usług  korzysta m. in. PKN Orlen, Poczta Polska, PKO PB, Media Expert i wiele znanych marek handlowych oraz usługowych. Dostarczyliśmy też i obsługujemy terminale płatnicze zainstalowane w placówkach Totalizatora Sportowego, a nawet w policyjnych radiowozach. Przez nasze ręce przechodzą również transakcje z ponad 65 tys. terminali płatniczych działających w 9 krajach Europy. Dzięki temu zaliczamy się do liderów rynku rozliczeń bezgotówkowych w Europie Środkowo-Wschodniej. Jako spółka jesteśmy częścią PKO BP - największego polskiego banku, który stanowi gwarancję stabilności finansowej i bezpieczeństwa. Należymy też do międzynarodowej Grupy EVO International Payments notowanej na NASDAQ. Jest ona jednym z największych niezależnych dostawców usług płatniczych prowadzących swoją działalność w USA, Kanadzie i Meksyku, a także w Europie. O naszej pozycji może świadczyć także to, że jako jedyna polska firma w branży, nieprzerwanie od 2009 r. gwarantujemy bezpieczeństwo oraz najwyższą jakość świadczonych usług. Co roku jest ona kontrolowana i potwierdzana wydawanym przez TUV Certyfikatem ISO 9001.

 

Wspieracie również polską przedsiębiorczość.

 

Polski rynek jest dla nas najważniejszy. Umożliwiamy rodzimym firmom prowadzenie biznesu i rozliczeń na całym świecie, pomagamy im zdobywać nowe rynki, a przez to budować konkurencyjną pozycję polskiej gospodarki. eService jest jednym z najaktywniejszych członków programu Polska Bezgotówkowa. Przygotowaliśmy specjalną ofertę dla korzystających z niego firm. Dzięki niej nawet najmniejsze firmy rozpoczynające korzystanie z terminali płatniczych, przez rok nie ponoszą żadnych opłat. Zdecydowaliśmy też pójść o krok dalej i jako jedyni przekazujemy klientom nawet do trzech nowoczesnych terminali Smart D220 – na własność, całkowicie bezpłatnie i bezzwrotnie. To jeszcze nie wszystko. Aktywnie promujemy płatności bezgotówkowe, m.in. poprzez serwis www.bezgotowki.pl i telewizyjną kampanię reklamową. Dostrzegamy potrzebę uświadamiania przedsiębiorcom, że to forma płatności, która staje się niezbędna. Z badań rynku jasno wynika, że płatność kartą jest preferowana przez Polaków, a jej niedostępność w sklepie czy punkcie usługowym często bywa powodem rezygnacji z zakupu. Naszym celem są też działania edukacyjne na rzecz popularyzacji bezpiecznego funkcjonowania obrotu bezgotówkowego. Działamy aktywnie w programie „Bezpieczeństwo w cyberprzestrzeni” (ze Związkiem Banków Polskich i Warszawskim Instytutem Bankowości). eService jest pierwszym i obecnie jedynym agentem rozliczeniowym, który przystąpił do tego programu.Uczestniczą w nim już najwięksi przedstawiciele sektora bankowego oraz firm technologicznych.

 

Od 1 września program Polska Bezgotówkowa zostanie rozszerzony. Co to oznacza?

 

Myślę, że przede wszystkim oznacza to dobre wiadomości dla wszystkich posiadaczy kart płatniczych. Będą mogli skorzystać z nich także przy rozliczeniach z urzędami i instytucjami publicznymi. Stanie się to możliwe dzięki połączeniu programu Polska Bezgotówkowa z inicjatywą upowszechniania płatności bezgotówkowych w jednostkach administracji publicznej, którą do tej pory prowadziła Krajowa Izba Rozliczeniowa (KIR) we współpracy z Ministerstwem Przedsiębiorczości i Technologii. W efekcie, dotychczasowa inicjatywa KIR zyska silniejsze wsparcie ze strony partnerów, takich jak eService. Od 1 września instytucje publiczne – m. in. szpitale, sądy, urzędy skarbowe i jednostki samorządu terytorialnego, będą mogły korzystać z naszej specjalnej oferty, w ramach której otrzymają bezpłatnie terminale płatnicze aż na trzy lata. Myślę, że to będzie bardzo duży krok na drodze do powszechnej dostępności płatności bezgotówkowych w Polsce.

 

Rozmawiał Tomasz Popławski

Pretekstem do naszej dzisiejszej rozmowy jest kampania Wybieram Polskie. Zapytam więc na początku, czym dla Państwa jest patriotyzm gospodarczy?

Dobrze rozumiany patriotyzm gospodarczy jest silnym wsparciem dla rozwoju całego kraju, budowy konkurencyjności polskiej gospodarki i wzrostu stopy życiowej społeczeństwa. Nasza firma ma polskie korzenie - powstała i mieści się w Polsce, tu płaci podatki, rozwija się i stąd prowadzi swoją działalność międzynarodową. Dzięki takiemu modelowi biznesowemu dajemy zatrudnienie na krajowym rynku pracy i uczestniczymy w ważnych dla niego inicjatywach. Współpracujemy z największymi polskimi i zagranicznymi firmami działającymi zarówno na krajowym, jak i europejskim rynku. Swoją pracą dajemy świadectwo jakości i solidności polskich firm, budujemy zaufanie do nich, a w naszej branży jest ono absolutnie niezbędne. To nasz sposób pojmowania i realizowania w praktyce idei patriotyzmu gospodarczego.

Pozostało 85% artykułu
2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Kup teraz
Finanse
Hindenburg niewiele zarabia na przecenach LPP
Finanse
Piotr Soroczyński, główny ekonomista Krajowej Izby Gospodarczej: Utrwalenie się inflacji powyżej celu NBP to wciąż realny scenariusz
Finanse
Kristalina Georgiewa bliżej drugiej kadencji w MFW. Jakie przed nią wyzwania?
Finanse
Szwajcaria przekaże rosyjskie aktywa Ukrainie. To 8 mld dolarów
Finanse
Składka zdrowotna dla firm. Powrót do stanu przed reformą PiS jest możliwy?